پلمب چهار موسسه غیرمجاز کاشت مو در شهرستان سقز

1403/07/25
تعداد بازدید :128

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز، از پلمب چهار موسسه غیر مجاز کاشت مو به دلیل فعالیت بدون مجوز و دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی و تخصصی در امور زیبایی و کاشت مو خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر پروین خسروپور مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز، با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال دخالت های غیرمجاز در امورات حرفه‌ای پزشکی و عوارض پیش آمده برای همشهریان و همچنین عدم توجه به تذکرات توقف فعالیت و تعطیلی محل و در راستای صیانت از حقوق مردم، چهار مرکز غیر مجاز کاشت مو با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان سقز پلمب شد.
وی دفاع از حقوق و سلامت همشهریان را خط قرمز شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده و فعالیت هر محل غیرمجاز و یا گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت این نوع از اماکن، اقدامات لازم در جهت پلمب و تشکیل پرونده قضایی به عمل خواهد آمد.
دکتر خسروپور، بر لزوم نظارت بیشتر بر مراکز ارائه خدمات زیبایی و ضرورت برخورد قانونی با متخلفان تاکید کرد.
وی همچنین از جامعه پزشکی خواست تا در اطلاع‌رسانی در مورد خطرات مراجعه به مراکز غیرمجاز نقش فعال‌تری ایفا کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز تاکید کرد: شهروندان برای دریافت هرگونه خدمات درمانی، زیبایی و غیره الزاماً به مراکز مجاز که دارای پروانه طبابت و مجوز قانونی هستند مراجعه کنند. همچنین همشهریان می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

سامانه های دانشگاه