معرفی دفتر توسعه آموزش پزشکییکی از واحدهای تحت نظارت معاونت آموزشی بیمارستان و نماینده مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه (EDC) محسوب شده و در زمینه «برنامهریزی» و «نظارت» آموزشی به منظور ارتقای کیفیت آموزش بالینی با واحد آموزش بیمارستان همکاری میکند. مسئول دفتر توسعه آموزش پزشکی بیمارستان یکی از اعضای هیئت علمی بیمارستان بوده که به پیشنهاد معاون آموزشی بیمارستان و ابلاغ رئیس بیمارستان به این سمت منصوب میگردد. آقای دکتر امیر حسنی مسئولیت دفتر توسعه آموزش پزشکی بیمارستان را برعهده دارند. |
||
شرح وظایفمسئول واحد توسعه آموزش بالینی بیمارستان براساس شرح وظایف، برنامه عملیاتی ارتقاء سالیانه کیفیت آموزش بالینی در بیمارستان را به شرح زیر تدوین و با هماهنگی واحد آموزش بیمارستان اجرا میکند:1. مشارکت با مدیران گروههای آموزشی در تعیین عناوین پژوهشی گروههای آموزشی 2. بررسی مصوبات کمیتههای بیمارستانی جهت پیشنهاد برگزاری کارگاههای آموزشی 3. بررسی مصوبات کمیتههای بیمارستانی جهت استخراج عناوین پایاننامه و طرحهای تحقیقاتی منطبق با نیازهای بیمارستان 4. ارائه گزارش شش ماهه فعالیتهای دفتر توسعه به معاون آموزشی بیمارستان 5. شرکت در کمیته آموزش بیمارستان و ارائه گزارش 6. هماهنگی با مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه در تدوین برنامهها، نظارت بر اجرا، و ارائه گزارش 7. مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهشی در حوزه آموزش 8. نظارت بر اجرای روشهای نوین آموزشی، آموزش مجازی و logbook 9. توسعه کیفی فرآیندهای یاددهی و یادگیری در عرصههای دانش، توانمندی بالینی، مهارتهای ارتباطی، و رفتار حرفهای 10. برنامهریزی برای برگزاری کارگاههای توانمندسازی اساتید براساس نیازهای موجود یا نیازسنجی از اعضای هیئت علمی 11. برنامهریزی جهت استفاده از تجربیات فراگیران در امر آموزش (اشتراکگذاری دانش) 12. نظارت بر نحوه برگزاری آزمونها (OSCE،Mini CEX،DOPS) و اعلام نتیجه تحلیل آزمون به اعضای هیئت علمی 13. جمعآوری طرح درس و طرح دوره هریک از اعضای هیئت علمی و ارائه به مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه جهت بررسی و اعلام نتیجه به اعضا. 14. همکاری با معاون آموزشی بیمارستان در ارزشیابی عملکرد اعضای هیأت علمی بیمارستان دانشکده براساس میزان مشارکت در توسعه کیفیت آموزش. 15. نظارت بر اجرای فعالیتهای آموزش بالینی نظیر ژورنال کلاب، گزارش صبحگاهی، راند، گراند راند. 16. برنامهریزی جهت استفاده از محتواهای آموزشی «اصول اخلاق پزشکی»، «رعایت ایمنی بیمار و پزشک»، «استدلال بالینی»، و «آموزش مبتنی بر شواهد» در آموزش مهارتهای بالینی. 17. بررسی مصوبات کمیتههای بیمارستانی برای تهیه موضوعات آموزشی استخراج شده از جلسات کمیتهها و اعلام نتیجه به معاون آموزشی. 18. نظارت بر مستندسازی و تکمیل پرونده بیماران از سوی اعضای هیئت علمی و فراگیران براساس استانداردهای موجود. 19. نظارت بر تجهیز کتابخانه با مراجع جدید و مورد نیاز اساتید و فراگیران. |